Monday, February 21, 2011

خطای بزرگ

كم كم به اين نتيجه رسيده ام كه اين تظاهرات خياباني حتي اگر به دليل تعداد بيش از حد انبوه نيروهاي امنيتي به شعار دادن و يا آنچه مورد نظر است منتهي نشوند باز هم بسيار مفيد

بوده اند . زيرا نيروهاي امنيتي ، يعني همانها كه ما را خائن و مزدور بيگانه و اغتشاش گر و يا كافر و ضد دين ميدانند . همانها كه هيچ راهي براي آگاهي بر آنچه در جهان بيرون از ذهن و دنياي آنها ميگذرد پيش رويشان نيست . زيرا در خانه و محيط كار كه جز با صدا و سيماي جمهوري اسلامي سر و كار ندارند و وقتي به خانه دوست و همسايه هم ميروند آن دوست يا همسايه هم فورا از ترس كانال خود را عوض ميكند ويا ماهو.اره اش را خاموش ميكند . و در شرايطي كه هيچكس با آنها سخني از واقعيات اجتماعش نميگويد . آنها هم از ما همان چهره اي را در ذهن دارند كه براي آنها ترسيم كرده اند . اما در اين تظاهرات خياباني به تصور برخي نا كارامد ، آنها درس هاي بسياري را مي آموزند كه هيچ نيرويي جز همين تظاهرات نميتوانست به آنها بياموزد . آنها مي آموزند كه تعداد ما برخلاف آنچه به آنها گفته ميشود بقدري انبوه است كه بايد دهها هزار نيروي انتظامي تا دندان مسلح در طول تنها يك خيابان كوچك براي مهار آنها بكار گرفته شوند . ) سه هزار نيروي ويژه اونيفرم پوش تنها در فاصله چهار راه وليعصر تا ميدان انقلاب با بيش از اين تعداد لباس شخصي و بدون محاسبه موتور سوارها )

او مي آموزد كه برخلاف آنچه به آنها گفته اند ما وحشي نيستيم و قصد آتش زدن و ايجاد خرابي نداريم و اگر آنها به ما حمله نكنند حتي صدايمان هم در نمي آيد و تنها راه ميرويم . حتي قصد انتقام از آنها را هم در فرداي پيروزي نخواهيم داشت . آنها هر بار پس از تظاهرات ما با مشاهده اخبار تلويزيوني كه بدان عادت دارند اعتمادشان را به آن نيز از دست داده و به سوي كسب خبر از ساير رسانه ها متمايل ميشوند . آنها در خيابان حتي بسياري از ما را شناخته اند همسايه هايشان ، همكلاسي هاي سابقشان ، پدر يا مادر همكلاسي فرزندانشان ، معلم هاي آنها را ، پزشكي كه براي درمان نزد او ميروند ، پير مرد و پير زن مهربان سرايدار خانه و يا ديگر شهروندان مهربان ديگر را كه با همان چهره هاي آرام و مودب و تميز فقط و فقط در خيابان راه ميروند آنهم براي طبيعي ترين حق از دست رفته همه ما و حتي خود او آزادي انديشه و بيان و حقوق طبيعي بشر همانها كه بيش از سي سال قبل به خاطرشان انقلاب شد اما هرگز بدست نيامدند . آري در اين تظاهرات هرچه نيروهاي امنيتي بيشتري به خيابان بياييند تعداد بيشتري از آنها از حقايق جامعه آگاه خواهند شد . اين بار كه از كنار نيروهاي انتظامي عبور ميكنيد به چهره ها و نگاههايشان نگاه كنيد آنها حقيقت را دريافته اند و اين بزرگترين خطايي است كه رژيم ها ي استبداد در آخرين مراحل زندگي خود بدان دست ميزنند . خطايي كه باعث خواهد شد بسياري از انگشتان در آخرين روز حيات اين رژيم ها ديگر ماشه اي را فشار ندهد و سپس تمام .

fekroandishe.blogspot.com

No comments:

Post a Comment